VACANȚA MEA DE LA CAPĂTUL PĂMÂNTULUI…

Vacanta Lisabona

Greu înainte de vacanță, dar cumplit de greu…după! Prima săptămână după concediu mi se pare de fiecare dată tare neprietenoasă, parcă-s pe altă planetă: job, trezit de dimineață, trafic, facturi… știți ce zic!

Dar, să rămânem cu partea bună a lucrurilor și să ne apucăm de treabă, zic! 🙂

Am fost pentru prima dată în Portugalia și vă răspund aici celor care m-ați întrebat dacă mi-a plăcut sau nu.

Personal, cred că Lisabona este unul dintre cele mai frumoase orașe din Europa. Știu că ține de gusturi, dar trebuie să fii cârcotaș să spui că nu-ți place…

N-o să scriu despre obiective, despre preturi, nici despre istoria orașului, sunt zeci de site-uri de turism în care găsiți pe larg toate informațiile. Vă arat câte puțin din locurile în care am ajuns și care mi-au plăcut foarte mult.

PARTEA CENTRALĂ A LISABONEI și faimoasele cartiere Bairro Alto (cel mai înalt cartier al Lisabonei), Alfama, Belem, Baixa și Rossio ( cartiere legate de Avenida da Liberdade, una dintre cele mai cunoscute străzi din Lisabona care începe din piața Marques de Pombal)

Lisabona

Bairro Alto, Lisabona

Se spune că mergi degeaba la Lisabona dacă nu te plimbi cu tramvaiul magic. L-am testat și eu! Bine ați venit în cel mai vechi și mai vestit mijloc de transport din Lisabona”… Bine v-am gasit, cu drag și data viitoare!

Tramvaiul galben din Lisabona

Parcul Edwardo VII, cel mai mare din Lisabona (nu puteam să-l ratez, nu că n-aș fi rezistat de dorul Herastrăului, ci din alt motiv).

Parcul Edwoardo din Lisabona

E un loc minunat să urmărești avioanele cum aterizează pentru că aeroportul din Lisabona e chiar în oraș. Cu un aparat bun cred că ies niste poze senzaționale.  Aviz amatorilor! Eu am forjat telefonul 🙂

MĂNĂSTIREA JERONIMOS ( aici se află mormântul lui Vasco da Gama). Foarte aproape și TURNUL BELEM (inclus în patrimoniul UNESCO)

Manastirea Jeronimos, Lisabona

Turnul Belem, Lisabona

În Belem am mâncat și faimosul desert portughez, PASTEIS DE BELEM, o tartă cu cremă de vanilie și ou, absolut delicioasă. Le găsiți peste tot în Lisabona, la mai toate cofetăriile, dar aici, spun portughezii, sunt cele autentice, făcute după rețeta călugărilor de la Mănăstirea Jeronimos. N-aveți cum să ratați locul, tot timpul e coadă de câțiva metri, pe trotuar, în fața cofetăriei. Așa arată minunățiile 🙂

Pasteis-de-Belem

Apoi, PLIMBAREA PE MALUL RÂULUI TEJO!  Priveliștea e perfectă din orice unghi ai privi. Cam așa arată locul după amiază!

Raul Tejo, Lisbona

Plimbare prin centrul Lisabonei, raul Tejo

Vacanta Lisabona

CELE DOUĂ PODURI CARE TRAVERSEAZĂ RÂUL TEJO: PODUL VASCO DA GAMA  ȘI PODUL 25 APRILIE

PODUL VASCO DA GAMA este spectaculos. Te uiți și te întebi: cum au reușit să construiasă așa ceva. Este CEL MAI LUNG POD DIN EUROPA , are peste 17 km, 10 dintre ei traversează Tejo-ul. (face legătura între nordul și sudul Lisabonei).

• A fost proiectat să reziste unui cutremur de 4,5 ori mai puternic decât cutremurul care a lovit Lisabona în 1755 (estimat la 8,7 pe scara Richter).

Senzația la volan înțeleg că e minunată, eu am stat în drepta, deci nu pot să confirm 🙂

Podul Vasco da Gama, Lisabona

PODUL 25 APRILIE (PONTE 25 ABRIL) ESTE UN POD SUSPENDAT, SUSȚINUT DE CABLURI CARE LEAGĂ LISABONA DE CARTIERUL ALMADA. L-am traversat și fotografiat de sus ca să vă dați seama despre ce e vorba.

Podul 25 Aprilie, Lisabona

Și dacă tot am ajuns de partea cealaltă a râului Tejo, vă arăt de aproape și STATUIA LUI CRISTO REI, copie a lui Hristos Salvatorul din Rio de Janeiro. Recunoașteți sigur monumentul. De aici aveți o priveliște MI-NU-NA-TĂ asupra Lisabonei.

Statuia lui Cristo Rei, Lisabona

Și tot de sus, Lisabona se vede minunat din CASTELUL SAO JORGE, cocoțat pe cel mai înalt deal al orașului.

Castelul Sao Jorge, Lisabona

Portugalia este o țară minunată pentru condus. Dacă aveți mai multe zile de concediu e păcat să nu vă închiriați o mașină. Câteva fotografii ca să vă convingeți. Aici eram pe drumul de coastă  spre Setubal.

Cu masina prin Lisabona

PLAJELE DIN LISABONA

La 30, 40 de minute de mers cu mașina din Lisabona (cam la fel durează și drumul cu trenul) ajungi în faimoasele Cascais, Estoril, Costa de Caparica,  plajele din Setubal sau cele din Nazare.

Plaja Figueirinha din Setubal

Cascais si Estoril, statiuni de lux

Unde faci plaja la Lisabona

Plaje Lisabona, Cascais si Estoril

Plaje Lisabona, Casccais si Estoril

După atâtea zile de plajă AM AJUNS SI LA SINTRA, era păcat să nu respirăm aerul acela… de ținut verde! Orașul în sine este foarte frumos, străzi mici și întortocheate, multă verdeață, multe grădini, multe restaurante cochete!  CELEBRUL PALAT PENA, e un un must! E considerat UNA DINTRE CELE 7 MINUNI ALE PORTUGALIEI!

Palatul Pena, Sintra

Catelul Pena, Lisabona, Sintra

Palatul Pena din Sintra, Lisabona

Castelul Pena, Sintra

Și înainte de finalul vacanței, am convenit să mergem și la FATIMA (SPRE IERTAREA PĂCATELOR, eu n-am foarte multe :D). Este unul dintre cele mai cunoscute locuri de pelerinaj din lume. Am ajuns la finalul slujbei acolo printre mii de oameni. DINCOLO DE MARKETING, de nebunia suvenirurilor, a lumânărilor în sute de forme pe care trebuie să le arunci în foc, locul e apăsator!

Fatima, Portugalia

BOCA DE INFIERNO. Am trecut “împreună” și prin Gura Iadului. Locul nu m-a impresionat în mod deosebit, oceanul nu era atât de agitat cum am văzut prin fotografii, dar cafeaua băută pe Coasta Atlanticului a meritat efortul. Puștiului cred că i-a placut, părea impresionat 🙂

Boca de Infierno, Lisabona

AM LĂSAT LA FINAL, CABO DA ROCA!

Locul asta e WOOOW! As fi stat ore întregi pe stânci cu oceanul în față. Privelișea seara, la apus e incredibilă. Când privești în jos de la 150 de metri deasupra oceanului ți se taie respirația.

Cabo da Roca, Lisabona

“LOCUL UNDE SE TERMINĂ USCATUL ȘI ÎNCEPE MAREA” – Luis de Camoes

Chiar asta e senzația pe care ți-o dă cel mai vestic punct al Europei. În urmă cu sute de ani, înainte de Marile Descoperiri Geografice, se credea că aici este CAPĂTUL LUMII.

Cabo da Roca, Lisabona

Și gata! Vacanța mea arată așa… Până la capătul pământului…