Îți transformă sau nu corpul acest exercițiu?

Cum iti transforma corpul exercitiul scandurica

Îți transformă sau nu corpul acest exercițiu?

A fost nebunie pe rețelele de socializare cu acest exercițiu. N-am deschis linkul câteva săptămâni pentru că nu mai cred de multă vreme în diete și-n programe de-o lună care te transformă radical. Când am auzit că sunt prieteni și colegi care vor să-l încerce, mi-am dat seama câtă putere au încă aceste rețete rapide, de orice tip, și cât de dornici suntem să obținem rezultate de azi pe mâine, cu cât mai puțină muncă. Deh, e greu la sală…

Articolul suna așa: Provocarea de 28 de zile care-ți va transforma  radical corpul. Mii de oameni au încercat-o și au avut rezultate spectaculoase. Antrenează-te începând de astăzi pentru a-ţi remodela corpul cu ajutorul unui singur exerciţiu, doar 4 minute, în 28 de zile. La final vei vedea rezultatele.

Acesta este exercițiul!

Este eficient sau nu acest exercitiu

Sigur îl recunoașteți. Cred că prin liceu ne punea proful de sport să stăm așa pe coate, tip planșă, sau chiar prin generală. Nu-mi amintesc foarte bine, am urât sportul în sală, exercițiile acelea de gimnastică, podul, datul peste cap înainte și inapoi… oribil 🙂 Astea, din punctul meu de vedere, se fac la circ, nu în sală…

“În momentul acesta m-a apucat durerea de spate, uitându-ma la fotografie, pentru că știu ce înseamnă exercițiile executate greșit. Este un exercițiu de izometrie. Nu se pretează la oameni care n-au niciun fel de pregătire fizică. E nevoie de un specialist care să te ghideze, altfel e greu de pus în practică uitându-te la fotografie” – Aura Călina, Instructor de fitnes si Antrenor Cardio Mix, PR Centrul de Excelență Cardio Mix Fitness Anti Aging

Pe scurt, exercițiul prevede așa. Timp de 4 săptămâni, în fiecare zi, trebuie să stai în poziția “scândurica” un anumit timp. Redau exact procedura, așa cum scria în articol.

Primul pas este să menţii poziţia de plank timp de 20 de secunde, iar scopul final este să obţii un interval de 4 minute, fără pauză, în care să menţii poziţia de „scândură”. În stadiul final, corpul tău va fi pregătit să accepte provocări mai mari şi mai solicitante, iar masa ta musculară va fi bine definită şi tonifiată.

Primele zile stai în această poziție 20 de secunde, apoi 25, apoi 30, 40, 60 și tot așa, astfel încât la finalul lunii să ajungi la 4 minute.

“Poziția în care se execută este aparent una simplă, însă menținerea corpului în această poziție (de scândură) până la 8-10 secunde poate fi o provocare chiar și pentru un corp antrenat. Tehnica de execuție este cheia care te poate salva de la accidentari (mai ales pentru o persoană sedentară, fără forță, fără rezistență musculara, etc). Execuția scânduricii este simplă (în aparență). Trebuie să menții corpul în linie dreaptă, fără să cobori/urci bazinul, cu sprijin pe palme, coate , antebrațe și pe vârfurile picioarelor.” – Aura Călina

Greu, aș spune eu, dacă nu ești supravegheat de cineva care-ți poate corecta poziția corpului. Oricum, am promis că-mi dau tot interesul și mă țin de treabă dacă văd cu ochii mei că acest exercițiu dă rezultate. Așa că am rugat-o pe Aura să mă ajute.  E instructor de fitnes si Antrenor Cardio Mix de prin 2009, nici nu vreau să știu cam câte ore de sport are la activ și arată cam așa. Știu, și eu am reacționat ca și voi 🙂

Aura Calina, antrenor fitnesc Cardio Mix

REZULTATUL?

“Am experimentat de dragul audienței în ultimele săptămâni acest exercițiu urmând ‘’instrucțiunile’’ miraculoase propagate la nivel național pe mai multe site-uri. Nu numai că nu am ajuns “zână” în această perioadă, așa cum promitea articolul respectiv, dar am și experimentat diferite modificări asupra organismului meu gen: dureri musculare , articulare , lombare etc. Deși sunt o persoană antrenată, am ignorat ceea ce știam, și anume faptul că acest exercțiu izometric fiind, de complexitate mare, nu poate fi utilizat timp îndelungat (conform recomandărilor articolului, în ziua 28, trebuie să stai 240 de secunde în această poziție).” – Aura Călina

Mulțumesc, Aura! Și aviz celor care testează iluzii… Nu, nu-ți modifică corpul într-o lună de zile acest exercițiu, și nici nu te transformă în manechin!

“Ca atare consider că acest tip de exercițiu poate avea eficiența considerabilă doar pentru anumite tipologii umane și în conditiile în care acesta este folosit corespunzator ținând cont de pregătirea și condiția fizică a fiecărui individ. Având în vedere faptul că nu suntem toți la fel, ci suntem mașinării diferite, nici acest lucru (articol) nu poate fi generalizat. Efectele miraculoase ale scânduricii folosite repetitiv timp de 28 de zile? Departe de a fi simțite sau de a se face vizibile pentru toată lumea așa cum consideră cei mai mulți. ” – Aura Călina

La sală cu noi! Mulțumesc, Aura! Sa ai un an foarte bun!

No Comments

Post A Comment