DE CE NU E BINE SĂ MÂNÂNCI FRUCTE SEARA?

De ce nu e bine sa consumam fructe seara

DE CE NU E BINE SĂ MÂNÂNCI FRUCTE SEARA?

Am făcut și eu prostia asta ani de zile și nu știam unde greșesc. Mi se părea că este nu numai sănătos, ci și dietetic să înlocuiesc cina cu un bol cu fructe: pere, mere, pepene, portocale, ce găseam prin frigider. Ce poate să nu fie bine? Puține calorii, vitamine… sănătate curată! Când am aflat ce greșeală făceam, mi-am dat seama de ce într-o lună de zile m-am îngrășat cam 3 kilograme cu tot cu cina mea “dietetică”.

FRUCTELE CONSUMATE SEARA ÎNGRAȘĂ. DE CE?

Da, fructele consumate seara îngrașă, dar asta nu înseamnă că dacă ai mâncat seara un măr, a doua zi nu mai intri în blugi. Nu e bine să-ți faci un obicei din asta, în primul rând, apoi, dacă-ți place să ronțăi ceva în fața televizorului, trebuie să fii foarte atentă la cantitatea de fructe pe care o consumi.

CARE-I EXPLICAȚIA?

Pe lângă apă, vitamine, minerale, antioxidanți, fibre, fructele conțin zahăr sub forma fructozei. Aceasta se transformă în glicogen, adică sursa de energie disponibilă rapid și folosită de organism ca un combustibil. Pentru că seara, metabolismul este deja încetinit, corpul se pregătește de somn, glucidele din fructe nu mai sunt transformate în energie, ci în țesut adipos. Plus că-ți dau peste cap procesul de digestie.

FRUCTELE CU CEL MAI MARE CONȚINUT DE ZAHĂR

1. STRUGURII – 18,1 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
2. BANANELE BINE COAPTE – 15,6 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
3. MANGO – 14,8 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
4. CIREȘELE – 14,6 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
5. MERELE – 13,3 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
6. ANANASUL- 11,9 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
7. KIWI – 10,5 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
8. PERELE – 10,5 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.
9. RODIILE – 10,1 grame de zahăr la 100 de grame de fruct.

CUM SĂ CONSUMĂM CORECT FRUCTELE?

  • Înainte și după sport (Corpul va folosi zaharurile din fructe ca să-și ia doza de energie necesară înainte de un antrenament, dar și ca să “refacă” nivelul de energie pierdută după un antrenament)
  • Mânâncă fructe dimineața la micul dejun pe stomacul gol
  • Nu mânca fructe imediat după masă (Imediat cum fructul vine în contact cu mâncarea din stomac și cu sucurile digestive, întreaga masa de alimente începe să se “strice”. Orice proteină din stomac va suferi o stagnare digestivă, orice carbohidrat va fermenta. Totul devine acid)

Aș vrea să nu le mai sărim în cap nutriționiștilor care spun că fructele îngrașă. Îngrașă dacă sunt consumate haotic, așa cum nu trebuie.

În realitate, da, fructele sunt cele care te scapă de kilogramele în plus, fructele iți ridică cel mai mult energia, îți detoxifică organismul, îți reglează tranzitul intestinal, iți regleaza glicemia… cu condiția să le consumi CORECT.

No Comments

Post A Comment