DE CE AVEM INSOMNII? CUM NE TRATĂM?

Cum tratam insomniile, metode de tratament

DE CE AVEM INSOMNII? CUM NE TRATĂM?

Nu cred că există zi în care să nu aud pe cineva că se plânge de insomie. Nu pot să dorm, dorm foarte prost, mă trezesc în timpul nopții, nu mă odihnesc. Pare că devine, așa… un soi de boală generală.

Eu am tot scris pe blog despre modul acesta haotic în care ne trăim viața. Vrem să fim cei mai buni, cei mai frumoși, alergăm după cariere de succes, după bani, după funcții, după fericire și atunci când apare o problemă de sănătate, ne dăm seama că nimic din toate astea nu prea contează. Somnul sau lipsa lui, spune foarte multe despre modul în care avem grijă de noi, de corpul și de psihicul nostru. Eu asta cred!

Aproape un milion de români suferă de tulburări ale somnului în diferite forme:

  • Insomnia
  • Hipersomnia
  • Somnul nereparator

Să le luăm pe rând!

INSOMNIA poate fi de două feluri, de seară sau matinală: persoanei îi este greu să adoarmă sau se trezeşte „cu noaptea-n cap” fără a mai reuşi să adoarmă la loc. O insomnie de seară este în general o insomnie legată de anxietate: persoana „cugetă” şi se simte sub presiune. Insomnia matinală are mai curând conotaţie depresivă.”

HIPERSOMNIA – contrar insomniei, se caracterizează printr-o creştere a nevoii şi a timpului de somn, acesta din urmă fiind trăit ca un refugiu. Hipersomnia poate marca o formă deturnată de fugă de realitate.

SOMNUL NEREPARATOR – individul se trezeşte la fel de obosit ca şi când nu ar fi dormit. Aceasta poate fi semnul unei activităţi de anxietate continuă în timpul somnului, anxietate care împiedică procesele fiziologice de reconstrucţie a corpului şi a spiritului să aibă loc în timpul nopţii.

“Indiferent sub ce formă apar, tulburările somnului  pot constitui o veritabilă trambulină pentru depresie.” – Petros Liolios, Specialist Psihopedagogie Perceptivă

Tipic românilor, câți dintre cei care au probleme cu somnul credeți că merg la medic? Foarte puțini, cam 5%. În rest, somniferele sunt de bază. Asta în condițiile în care majoritatea tulburărilor de somn pot fi prevenite sau tratate!

N-o să vorbesc despre metodele obișnuite de tratament, ci despre FASCIATERAPIA! Cei mai mulți n-ați auzit până acum despre această tehnică, dar vă explic imediat. Este o terapie manuală care acționează asupra fasciilor. Nu reglează numai somnul, ci multe alte afecțiuni ( entorse, fracturi, dureri musculare și articulații înțepenite, lipsa mobilității, stres, migrene, constipație, dureri de stomac, probleme disgestive, dureri de spate, probleme circulatorii, anxietate, fobii, atacuri de panică, simptome de oboseală cronică și epuizare, stări depresive și post-traumatice, recuperarea în urma unor intervenții chirurgicale sau traume).

CE SUNT FASCIILE?

Sunt acele țesuturi fine care acoperă mușchii și organele, vasele de sânge, nervii, intestinele…

“Prin intermediul stimulării acestor țesuturi fine, cu ajutorul unor “puncte de sprijin” și întinderi foarte blânde, fasciaterapia mobilizează forța de autoreglare naturală a organismului.

Fasciile se adaptează în mod continuu în funcție de activitățile noastre fizice și mentale. Ca urmare a stresului sau a anxietății, spre exemplu, ele devin mai rigide sau mai crispate. In cazul unor solicitări intense și repetate, fasciile nu-și mai recapată suplețea și mobilitatea naturale.” – Petros Liolios, Specialist Psihopedagogie Perceptivă

FASCIATERAPIA

Cum tratează FASCIATERAPIA insomniile.

Tratarea tulburarilor de somn prin fasciaterapie se face prin stimularea manuală a fasciior de la nivelul oaselor și articulațiilor cutiei craniene, țesuturile îți recapătă mobilitatea iar persoana îți recapătă starea de bine. De asemenea prin fasciaterapie se activează și vascularizarea ceea ce va facilita schimbările metabolice și va favoriza o funcționare hormonală armonioasă.” – Petros Liolios, Specialist Psihopedagogie Perceptivă

Este o tehnică nedureroasă, presupune o atingere blândă, care urmează mișcarea fasciilor. Pacienții care suferă de dureri acute, de exemplu, pot simți o ameliorare după primele 3 ședințe.

N-am testat, dar îmi place ideea cu atât mai mult cu cât problemele legate de somn țin în majoritatea cazurilor de psihic, de stres, de incapacitatea nostră de a ne relaxa. De aici ni se trag o muțime de probleme.

Nesomnul duce la dificultăți de memorare, de concentrare, stări de iritare, depresia și până la tot felul de alte boli.

Potrivit unor statistici internaţionale, 71.000 de persoane au avut leziuni în fiecare an din cauza diverselor accidente provocate de lipsa somnului, 1.550 mor în accidente legate de somn pe autostradă, 46% din ei raportează tulburări ale somnului care duc la absenţe de la serviciu, la evenimente sau erori la locul de muncă (comparativ cu 15% la cei care dorm sănătos).

Sper că v-am convins să cereți ajutorul dacă aveți astfel de probleme!

Mulțumesc, Petros Liolios!

 

No Comments

Post A Comment