CELE MAI ÎNTÂLNITE 5 MITURI DESPRE OBEZITATE

Mituri obezitate

CELE MAI ÎNTÂLNITE 5 MITURI DESPRE OBEZITATE

La orice discuție legată de obezitate  sau de slăbit se ajunge la aceste șabloane. Deși există atâtea variante de informare, oamenilor le plac miturile și punct! Dacă aș mânca ce mănânci tu… aș fi obeză, pe mine mă îngrașă și aerul, n-a fost bună cura de slăbire, m-am îngrășat în câteva săptămâni la loc, nu mănânc deloc pâine și nu slăbesc, am metabolismul foarte lent”N-aveți cum să nu le recunoașteți, pe unele dintre ele, cred că, fiecare dintre noi le-am folosit ca scuze atunci când am avut probleme cu greutatea.

Să le luăm pe rând!

1.MĂ ÎNGRAȘ PENTRU CĂ AM METABOLISMUL LENEȘ

Este un mare MIT.

Adevărul este că persoanele supraponderale şi obeze mănîncă mai mult decât pot arde şi nu fac mişcare. Nu au metabolism leneş, ci ei sunt leneşi. Acest adevăr este însă greu de acceptat pentru foarte mulţi aflaţi în această situaţie.” – A. E. Ranetti, medic primar, endocrinolog

Metabolismul nu înseamnă doar viteza cu care cineva arde caloriile ingerate și pierde în greutate. Metabolismul înseamna deopotrivă și descompunere și construire. Tot acest proces este influențat de ceea ce mâncăm, de efortul fizic pe care-l facem, de efortul intelectual sau emotiv.

GREUTATEA NORMALĂ înseamnă men­ţi­nerea echilibrului între ceea ce mîncăm şi ceea ce consumăm (arderea caloriilor). Dacă mân­căm mai multe calorii decât ardem, evident, ne îngrășăm!

Despre ACCELERAREA METABOLISMULUI putem discuta. Medicii spun așa: dacă ai un procent mic de grasime iți este mai ușor să îți accelerezi metabolismul decât dacă ești obez. Dacă vrei să scapi de câteva kilograme, e indicat să mărești aportul de grăsimi și să-l scazi pe cel de carbohidrați. La persoanele supraponderale, această abordare nu funcționează. Recomandarea în cazul lor: sport, cât mai mult sport și dietă cu restricții calorice.

Cea mai eficientă variantă de accelerare a metabolismului este însă activitatea fizică regulată (15-20 de minute zilnic)

“Patru sporturi reuşesc acest lucru: mersul pe jos, mersul pe bicicletă, înotul şi joggingul. Acestea sînt cele mai mari consumatoare de energie” – A. E. Ranetti, medic primar, endocrinolog

2.PÂINEA ÎNGRAȘĂ

Pâine nu îngrașă. Pâinea nu slăbește. Contează CÂTĂ PÂINE MĂNÂNCI ȘI ÎN CE COMBINAȚII.

Nu există dovezi că pâinea contribuie la creşterea în greutate. Mai mult, în ţările în care se consumă multe produse din făină integrală, cum ar fi pâinea din făină integrală, există mari şanse ca procentul persoanelor supraponderale să fie mai redus. Pâinea integrală conţine fibre, vitaminele B şi fier.” – Sharon Natoli, nutriţionist şi expert în sănătate la Institutul de Nutriţie din Australia.

Convinse că pâinea este cea care nu le permite să mai intre în blugi mai toate persoanele aleg să renunțe la acest aliment atunci când vor să slăbească.  43 % dintre elimină pâinea din alimentaţie, 20 % se simt vinovaţi dacă mănâncă pâine, în timp ce jumătate dintre femei se declară confuze în legătură cu noile produse bio de panificaţie, scrie Daily Mail.

Așadar, o pâine de calitate, cu semințe din făină integrală, mâncată în cantități mici și asociată corect, nu înseamnă creștere în greutate. E indicat să o consumați la micul dejun sau după ce ați făcut mișcare. Nu o combinați cu carne, mezeluri, branzeturi, pateuri!

3. MÂNCATUL SEARA ÎNGRAȘĂ

Aici nu vă condamn, cred că este unul dintre cele mai răspândite sfaturi de nutriție din toate timpurile. Vrei să slăbești? Nu mai mânca seara…

Dintotdeauna mi s-a părut o prostie, dar trebuie să recunosc că am încercat și eu tehnica “nemâncatului” după o anumită oră. Greu, cumplit de greu. Sa iei ultima masa pe la 15, 16 și apoi să încerci să adormi pe la 11, 12 noaptea cu stomacul gol… e chin.

 În timp am descoperit că există variante mult mai inteligente. CALITATEA ALIMENTELOR, CANTITATEA, EXERCIȚIILE FIZICE sunt cele care controlează de fapt depunerile de grăsime. Medicii spun că persoanele care mănâncă alimente slab calorice, în porții moderate seara, nu vor observa nicio diferență de creștere în greutate. Așadar, e important CE ȘI CÂT MÂNCĂM!

4. AM SLĂBIT 5 KILOGRAME ÎNTR-O SĂPTĂMÂNA… DIETA E EFICIENTĂ

De câte ori nu vi s-a demonstrat până acum că dietele minune… nu fac minuni? Slăbirea eficientă presupune pierderea de grăsime, de strat adipos. În curele acestea rapide, faptul că scapi de 3, 4, 5 kilograme  în câteva zile nu înseamnă că ai dat lovitura în materie de slăbit. Elimini din corp apa şi glicogenul (depozitul de glucoză din muşchi care livrează energia pentru activitatea musculară) – și NU grăsime. Aceste diete NU SUNT EFICIENTE, BA DIMPOTRIVĂ...  Peste 90% dintre persoanele care au scăzut în greutate, acumulează o parte din kilogramele date jos după un anumit timp, în urma dietelor.

5. DACĂ TE LAȘI DE FUMAT TE ÎNGRAȘI

Fumatul NU SLĂBEȘTE. Renunțatul la țigări NU ÎNGRAȘĂ. Aaadacă nu mai fumezi și înlocuiești țigările cu dulciuri sau tot felul de gustări cât să-ți ocupi timpul, clar vei pune câteva kilograme. Dar nu pentru că nu mai fumezi, ci pentru că mânânci mai mult.

În general, oamenii care se lasă de fumat se îngrașă în medie între 3 și 6 kilograme.

Mai sunt și altele, dar ne ocupăm de ele data viitoare! 🙂

No Comments

Post A Comment